September 06, 2012

Written second day on Mallorca

Från måndag 13 Augusti, El Arenal, Mallorca. 
"Sitter och läser Mia Skäringers ''Dygnkåt och hur helig som helst'' på våran, Andreas och min, balkong. Det är rätt tidigt på morgonen och Andreas sover fortfarande. Hon är så skön författare, Mia!
 Jag tittar på den lokala befolkningen som rör sig utanför vårt hotell. Den lokala polisen som står och vaktar (ska jag vara orolig att ngt försegår? Hehe) . Jag ser en medelåldersman som är ute och rastar sina 2 hundar. Dom såg inte speciellt rena ut. Ungefär så som de hemlösa hundarna vi hann se igår med. Usch, det gör ont i mitt hjärta när jag tänker på att ingen kanske ger dom varken vatten eller mat. Inget vatten i denna värmen. Uppåt 40C. Djurplågeri från samhället.
Jag ser ju så klart en massa turister, säkerligen tyska, som redan har satt på sig deras badkläder och verkar vara redo att gå till stranden redan. Klockan är liksom inte ens 9 än. Precis, klockan är inte ens 9 än och jag sitter i skuggan på våran balkong och svettas redan. Andreas ligger och sover inne på vårat rum, där ac:n har verkat hela natten och där jag inte kunnat sova för att det vart för kallt sen ngn gång på tidiga morgonen. När jag somnade var jag kokhet. Jag tror det är det som kallas solfrossa ^^ Men jag gillar det. Jag gillar det som tusan. Jag gillar också att titta över min vänstra axel just nu, för då ser jag Andreas ligga och sova och njuta av sängen med fina vita lakan. Nu ska jag nog gå in och lägga mig bredvid honom. 
Hej då"
Monday, August 13th, El Arenal, Mallorca:

"I'm sitting and reading a book on our, Andreas and my balcony. It's pretty early in the morning and Andreas is still asleep.
 I'm watching the local population strolling outside our hotel. The local police standing watching around (should I be worried that something is happening? Hehe). I see a middle aged man who's out walking his two dogs. They do not look particularly clean. Almost like that homeless dog we saw yesterday.  Ugh, it breaks my heart when I think of the fact that no one might be feeding them. No water in this heat. In 40C (Around 100F). Can you imagine?!
I also see a lot of tourists, most likely German, who has already put on their swimsuits and seems to be heading to the beach already. And it's not even 9am yet. It's not even 9am and I'm sitting in the shade on our balcony and I'm sweating already. Andreas is sleeping inside our room, where the AC has been on all night and where I could not sleep because it was too cold in the morning. When I fell asleep last night, I was sooo hot. I think it's coz I burned myself a little yday ^ ^ But I like it. I like it a lot! I also like to look over my left shoulder right now, because I see Andreas sleeping and enjoying the bed with nice white sheets. Now I'll probably go in and snuggle up beside him. 
Bye "

No comments: