March 20, 2012

Nausea

Vad har hänt med mitt stålmannen-immunförsvar? Det senaste halvåret har jag vart sjuk lika mycket som jag säkerligen vart hela mitt 22 åriga liv! Suck.
I lördags började det igen. Det började med smärta i magen för att sen bli illamående. Jag gick till jobbet men klarade inte att vara där längre än till 11.30 (efter att ha gått ner och lagt mig på golvet i köket i en halvtimma). Jag stod där i kassan och trodde jag skulle svimma när som. Ytterliggare ett annat symtom. Skumt
Jag gick hem, vilade och sov ett par timmar. Sen kände jag mig bättre och eftersom Andreas fyllde år denna dag ville jag ju ändå åka till honom i Växjö. 
Sagt och gjort. Jag körde dit. Dog i hans säng när jag väl kom fram. Tvingade mig dock upp lite innan han kom hem för att sätta upp lite ballonger och tända ljusen i hans tårta och surprisa honom lite när han kom hem :)
Sen dog jag mer eller mindre igen. Stackars Andreas fick ta hand om mig på hans födelsedag. På natten, var jag nog världens jobbigaste sängdelare. Vred och vände mig, och gjorde ljud ifrån mig av smärta o illamående.
I söndags vart jag sängliggandes mest hela dagen, och planen var att jag skulle åka hem på måndagsmorgonen och börja jobba vid 10. Men natten till måndagen spenderade jag mestadels på toan... spydde aldrig, men känslan av att "jag kommer spy när som" var ständigt där. Och det har det vart mest hela tiden sen i lördags. Suck på det. 
Är inte helt 100% idag heller, men jag ska försöka ta mig igenom en arbetsdag, är bara 4 h så hoppas det går bra!
Jag måste vara bättre till helgen för då åker jag och Andreas till Stockholm! Wiii :)

Translation:
Ok, I'm gonna write a short version in English this time, haha my Swedish one was soo long!
So, I'm sick again. I went home from work on Saturday, I had a stomachache, I felt nauseous and dizzy. 
I felt better towards the afternoon so I went to Andreas coz I wanted to surprise him coz it was his b-day. So I did... Then I passed out on the bed and stayed there the rest of the day/night. The whole night was awful, I felt like I was going to through up all the time, but I never did. The same feeling has been there 'til today. It's a little bit better, but still not 100%. 
I need to be better this weekend, since me and Andreas are going to Stockholm! I can't wait :)

No comments: