March 13, 2012

Lyckan i LA

Alltså. Det programmet är nog det mest värdelösa program jag någonsin skådat. Jag blir så oerhört frustrerad över att livet är så sjukt orättvist. 
Det handlar om ett par tjejer som "vill lyckas i Los Angeles". På något sätt. Vad vet dom knappt. Dom vet bara att dom vill lyckas och typ bli kända och "leva livet i Hollywood" typ. Och här sitter jag, en tjej som ville åka till USA och plugga och faktiskt göra nånting med mitt liv och få ett College Diploma från ett annat land, medan det finns tjejer som får visum (och jag fattar inte ens vad deras visum är för. Student visum? Arbetsvisum? Or what?? I don't get it!?) och åker dit och vet inte ens vad dom vill lyckas med, bara dom "lyckas med något" ??? Frustration på hög nivå här alltså. Suck :(
Livet är orättvist. Punkt.
(Ooo, jag kommer inte kunna gå imorgon haha. Jag känner redan hur mina muskler börjar krampa haha)

Translation:
Oh my God. There is this show on TV now about a few Swedish girls that "wants to make it in Los Angeles". It's the most worthless show ever made. It makes me so frustrated and realizes life is so freaking unfair. 
Ok, so it's about these Swedish girls, they live in LA and they went there to "make it in Hollywood/to succeed in something". They don't even know what they want to succeed in, or what career they wanna pursuit. All they know is that they wanna be famous and like have a "big career" in something. And here I am, a girl that actually wanted to do something with my life and go there and study and get myself a College Diploma from another country, and was rejected, while these girls live there with no particular purpose?! (I don't even know what type of VISA they are there on? Student? No... Working VISA? Well.... I don't know...).
Life's unfair. The End. 
(Oo btw, I won't be able to walk tomorrow haha. I can already feel my muscles hurting haha) 

1 comment:

Anonymous said...

hej hej ! jag trivs fortfarande väldigt bra är, bara lite jobbigt att inte ha jobb... :(

Det är programmet verkar vara jätteusel, och vanligvis, brukar jag tycka om dumma program lol men det är är bara....pfpff, som du sa, orättvis.