July 23, 2008

Phonecall from over the Atlantic

Dude, det ringde innan till mig. Kollade på nummerpresentatören och tyckte att numret var lite konstigt.. och långt om inte annat. Och precis när jag svarade tänkte jag "oj, tjena, det är nog från någon värdfamilj i USA". Och i luren hörde jag :
"Hello, is this Victoria?"
"Yes, it is", sa jag
"Hello, I'm calling from Cultural Care Au Pair Headoffice in Boston. Do you have time now?"
"Yes I do"
"We have hostmum on the phone who'd like to speak with you, is that alright?"
"Yea, of course" (... spännande... :D)
Så... ja.. det var en som hette Jamie som bodde i Dix Hills, NY, hade ett barn på 1 år. Och så snackade hon lite. Och verkade så så trevlig och jättesnäll, och så pratade jag med deras nuvarande au pair, som också var svensk, och hon berättade lite om familjen och hennes sysslor.
Dock tror jag inte att jag kommer välja denna familj. För det första så berättade hon att samhället hon levde i var rätt "instängt" eller så, att det hon gjorde på dagarna var att bara vara inne typ. Att ja, det fanns inte så mkt att göra runt omkring eller så... Sen berättade hon att efter att hon slutat på dagarna , hade tillgång till bil och så och då åkte hon iväg på saker. Men ändå, liksom vara inne mellan 8-16 varje dag och bara mata ungen och sitta framför tv:n när barnet sover. Njea... inte riktigt vad jag vill få ut av mitt år som au pair.
Men mamman verkade så himla trevlig alltså. Så det va synd. Och gud va jag typ älskar att höra (och prata) engelska. Alltså, jag gick in i extas typ när jag hörde henne prata. Jag älskar verkligen det haha... jag är kanske konstig, men jag tycker det... a, ne, ja vet inte haha.. men jag gillar det. Åh tänk, ett helt år i ett engelsktalande land ! Wiho.. :D
Så, ja... usch, nu kommer det till det svåra. Hur säger man liksom "nej, tyvärr" till en familj? Usch, sånt gillar jag inte. Men jag menar, jag ska ju verkligen känna att det här är rätt familj, och på rätt ställe. (ok, jag kanske är kräsen.. men samtidigt, detta är ju mitt första samtal liksom. Det kommer ju fler möjligheter).
Så, ja. Får väl se vad som händer framöver liksom.
Nu ska jag sova.
Godnatt ! =)
/Victoria

No comments: