July 20, 2008

Har spanat in lite filmer lately

Denna var bra tycker jag. Skönaste snubben liksom. Jag är verkligen inte ett fan av svensk film (på något sätt), men sånna här filmer gör Sverige bra... fast detta är ju liksom ingen film så egentligen, eftersom det egentligen är en komediserie. Så, ja, men eftersom jag gillar HippHipp och Morgon Pålsson, himself, så tyckte jag om denna film helt enkelt. Bra manus o story var det med.

Sen denna då... den blev jag faktiskt positivt överraskad till. Jag trodde att det skulle vara en sån där vanlig "high-school"-film, men den var som sagt över min förväntan. Den handlade om en kille som hade varit blind i hela hans liv och så ville han träffa någon tjej och så dejtar han lite och dittan och dattan.... så, a, helt klart en underhållande film om man inte har ngt att göra i regnvädret.

Sen denna då, In the land of women. Med Adam Brody i huvudrollen. Denna var också bra faktiskt. Mest kanske jag tycker det just för att man gillar Adam (eller a Seth Cohen egentligen då men hehe).... Jag snackade med en på mitt jobb, en kille som är 2 år yngre än mig, och han sa, jag citerar "om jag var tjej skulle Seth vara drömkillen". Haha.. ja men det är sant. Han sa att han liksom bara "är". Han bryr sig inte så mkt om saker och ting, han bara flyter med och är allmänt skön.
Okej, nu handlade det ju inte om denna film då men... hehe.. Men den va iaf bra. Har för mig att det stod att det var en komedi, men det är det ju inte. Mer drama. Mkt mer drama. Men det spelar ingen roll, den va helt ok iaf.

Ska kolla på National Treasure 2 med idag. Jag är inget fan av actionfilmer heller, men jag tyckte faktiskt att 1:an var bra, så då ska man ju ge 2:an en värdig chans med tycker jag :P
Okej, back to work....
/Victoria

2 comments:

Anonymous said...

Hejsan! :)
Ja, va roligt att du också vill åka som Au Pair. De känns nästan som att de är en av dem bästa sakerna man kan göra just nu! Längtar nå så inåt tills jag ska åka! :)

Jag tror jag har haft nästan 8 matchningar innan jag fick denna match. Så det tog ungefär 3, 4 veckor. Vet inte om de är fort eller segt.. Men det känns verkligen rätt med den här familjen!

Det är olika för allihopa. För vissa kan det ta jättelång tid att hitta familj, vissa hittar sin familj redan på första matchingen. Det beror väl lite på hur kräsen man är.

Om du verkligen vill vara i Kaliforinen föreslår jag dig att ha det som krav på din application. För annars kan du få jättemånga matchingar utanför Kalifornien. Det går mycket fortare att matchas med familjer om man uppger att man bara vill ha matchningar i Kaliforinen.

Du kan adda min msn om du vill så kan vi prata mer där! stalisc@hotmail.com

Anonymous said...

Ja, det är helt SJUKT! jag fattar det verkligen inte. min syster jobbar natt så jag har precis sagt hej då till henne, herregud ;O
JA! jag ska skriva alltalltallt ;D jag älskar själv att läsa au pair-bloggar så jag ska försöka skriva så bra som möjligt ;)