July 09, 2010

All I Do Is Drive Places

No picture of Stockholm is more Stockholm than this one, I'd say :P
Sistersss
Met my dear cousin as well :)
Now I feel more like home ;)
Jahapp, det vart ju en snabbvisit till Stockholm Tors-Fre också. Kom dit sent på torsdagen, och det va mest till att hoppa i säng för att gå upp i tid till ambassaden som var vid 8. Och stupid me va tvungen att betala 100:- för ett lås på centralen (50+50) för att det vart lite fel.. annoying, indeed !
Iaf, mkt smidigare att komma dit denna gången, då bussen tog typ 15 min istället för värsta omvägarna jag var tvungen att köra förra gången. Och ja, det var samma process- kö , kö , och vänta. Dock kändes det som att det gick lite smidigare denna gång.
Jag va visst tvungen att skicka in lite fler papper, sen skulle visumet vara klart hoppas jag!
Trött som tusan åkte jag tillbaks, mötte upp syster Caroline, och vi strosade runt Stockholm, Gamla Stan och så där. Sen träffade vi också våran kusin Sophia. Trevlans, henne har man ju inte heller sett på några år nu ju ! Vi fettade i oss american cookies haha !
Ja, sen åkte vi hem framåt kvällen, så det vart bara en endags tripp, men det går det med.
Efter en skööön natt, så är jag nog lite mer utvilad. Det känns verkligen som att jag bara vart ute på resande fot sen jag jag kom hit. Tror jag behöver lite down time och slappa lite. Och solen är borta ! Dissaster ! Vetlanda är tråkigt med sol, men då kan man ju ändå sola, men UTAN sol, vad gör man på sommaren då? Suck. Haha.

Translation:
It was a fast visit to Stockholm Thur-Fri. Got there late Thursday evening and pretty much went straight to bed, and then get up early to be at the embassy at 8. And stupid me had to pay like $13 for a locker (well, something went wrong there... how annoying !)
Anyway, the way there was waay smoother this time, and the bus took only like 15min -like it's supposed to- instead of the weird one last time, it took some strange roundtrips back to the same place and then to the embassy.. i dunno... And well, yeah, the same process as last time, standing in line for many minutes, then more of that, then waiting and waiting... but it was way faster this time ! Apparently I needed some more papers that I'm just gonna mail to them, before they can give me a visa, but it should be ok.
Then I met up with my sister and we strolled around the city... then we met up with our cousin, whom I haven't seen in years either, and we had some American cookies. That's the way to do it, eh? ;P
Then we went home in the evening...and after a very good nights sleep I feel way more rested now.. Feels like the only thing Ive done since I came here is driving places. It's exhausting ! I need some down time , I think.
And the sun is gone ! Disaster ! Vetlanda is boring with sun, but at least you can chill in the sun, but without it- what the heck are you suppose to do? Haha, awful!

5 comments:

FashionJazz said...

HAPPY FRIDAY! XXXX

Marta said...

such lovely post! I haven't been to Stockholm before!

Claire said...

how fun! love the pics! XoXo :)

Mo said...

ooo this looks like home indeed ;-)

im back in France for a week now but next time we can share an american cookie...or two :-)

Mademoiselle Ruta said...

Those cupcakes look soooo good.