November 24, 2007

Au pair-möte

Jaha, var i Växjö idag (efter att ha jobbat 2 timmar typ..). Mötet var mellan 12-16 och jag (trög som jag är) fattade det som att man kunde komma när man vill mellan den tiden haha.. men sen i bilen påväg dit (runt 1 nån gång) sitter jag och läser på pappret och börjar fundera och så slår det mig att det kanske började vid 12. Det stämmde haha.. men det gjorde inte så mkt att jag var 2 (!) timmar försen.. eller jag missade själva infon, men jag hörde när två stycken berättade om deras år som au pairer.. och sen var det en snabb intervju med..

Självklart kom frågan om jag hade.. a precis. Och jag sa att jag hade haft det för typ ett år sen ungefär.. ja menar jag kan ju inte säga att jag typ har det. Fast det har jag ju inte riktigt heller eftersom jag ändå är på "bättringsvägen" nu. Oftast, eller minst iblans, känns det så iaf. Om inte annat ser det ju iaf ut som att jag är det. Huvudet och tankar är ju alltid lite efter... Frisk kommer jag nog aldrig bli. Låg och tänkte på det häromkvällen. Att även om jag skulle bli bra så blir man aldrig frisk. Jag tror faktiskt inte det. Detta är något jag kommer att få leva med hela mitt liv. Vare sig jag vill eller inte liksom. Men jag vill tycka att jag kommer klara detta. För det är inget liv att vara så.. Det är det verkligen inte. Man går miste om så himla mycket. Verkligen liksom. Så mycket socialt man missar liksom. Det är ju ett sätt att umgås.. och drar man sig alltid undan sådana tillfällen missar man en hel del...
I frågan ingick också om jag hade vart hos någon psykolog... tänk om det "skrämmer" värdfamiljerna när de ser det.. att de vill inte ha någon au pair som gått hos en psykolog.. inte den bästa meriten (eller vad det heter)....

Ne, men jag hoppas verkligen att jag växer som människa genom att åka iväg till USA.. jag hoppas verkligen det. Och att jag har gått ännu längre på bättringsvägen innan jag åker.... Men något jag ser fram emot är iaf att typ träna på ett gym där.. alla snackar hela tiden om att de tränar på gym där och så.. och det ska bli skönt. Men då måste jag vara hälsosam med.. inte förstöra kroppen..

Ha en bra lördag... /Victoria


1 comment:

T said...

Hej=)! Ja är jätteintresserad av att bli au-pair också, och ja ska söka till det så jag kan fara när jag gått ut gymnasiet om ett år. Tänkte om ja kunde få ställa nåra frågor till dig=) Hur gammal är du och hur gick du till väga? Hur gjorde du och vilka tog du kontakt med=)? Tacksam för svar/ tina