December 02, 2013

Back to reality

Halva klassen på Idrottslabbet i Linköping :)
Tillbaka i Jönköping efter riktigt roliga dagar i Linköping! Nu blir det långledigt tills nästa gång vi ses! Inte förrän i mitten på januari. (låt December månad gå snabbt :P).
I lördags var det en teoridag med Konditionslära. Läraren, Fredrik Wandus var grymt motiverande och det ämnet tycker jag är riktigt kul. Vi avslutade omgången på söndagen med att besöka Fredriks labb, Idrottslabbet, i Linköping för att utföra lite tester. Även det var så intressant! 
På eftermiddagen var det dags för träning med boll. Finns ju massor man kan träna med bollar. Vi avslutade dagen med att ge varandra ett träningspass med boll. Idag har jag sån träningsvärk i magen, så det var uppenbart att det var ett givande pass för mig :P
Idag har jag vart ledig och det har varit riktigt skönt att ta igen mig lite och bara chilla, fixa lite julinredning, klippa Andreas och nu ska jag bege mig till gymmet för ett löppass. Man blev ju lagom taggad efter efter all konditionslära i helgen :)

Translation:
I'm back in Jönköping after a few days of fun in school! Now I won't be back until January! (please, December, go by soon :P).
On Saturday the topic was Cardio training. The teacher was really good and the whole day was really interesting! On Sunday morning we were able to go to his labb to see how Oxygen tests, hear rate test and such are done. It was really cool to see!
In the afternoon we worked out with stability balls and ended the day by working out each other. My abs are so sore today so I can defintely say it payed off :P 
Today I've been off all day which was really nice. I've decorated our apartment a little with some xmas stuff so now it's really cozy here :) 
Alright, I'm hitting the gym now for some running ! I got so motivated after this weekend :)

1 comment:

Kim said...

I wish that I had taken a course like your's for my personal training certification - you are getting so much out of that class!