February 26, 2008

Hjälpa eller stjälpa?

Vad ska man göra när man ser någon som håller på på samma sätt som jag själv gjorde för 1-3 år sen?
Ska man hjälpa till?
Ska man säga till någon annan som ska prata med henne?
Ska man ignorera?
Grejjen är den att jag vet en som är PRECIS som jag var innan.... kommer med undanflykter osv..
Fortsätter hon med det här kommer hon förtsöra sitt liv för alltid. För alltid.
Hur hemskt det än må låta så är det sant. Och man vet inte om det skulle hjälpa eller stälpa om man skulle prata med henne.
Skulle någon kommit till mig i samma situation (vilket det cokså gjorde) sporrade det mig bara ännu mer, till att bli ännu värre än det redan var. "Nu ska vi visa dom att jag kan ännu mer". Det är säkerligen likadant med henne liksom.
Jag får panik när jag ser sådant här. Det känns som man är hjälplös, för hon vet verkligen inte vad hon håller på med (observera att jag var lika naiv).
Jag vet att jag har förstört min ungdom (del av) och mitt framtida liv för alltd. Och det kommer bli lika tragiskt för henne. GAH!!!
Vad ska man göra liksom ?!
Hon skulle säkert bli ännu värre om man pratade med henne.... !! - om vem som helst pratade med henne...!
Asså tjena, what to do?

Om det är någon som vet är jag öppen för förslag...
/Victoria

No comments: