August 24, 2012

Spontaneous 10K!

Denna vecka har jag hunnit med mycket ! Varit nere i Skåne och hälsat på både fina Elin och fina Vicky :) Det är sådanna småtrips som gör livet värt ändå! Att ha träffat vänner i USA, spenderat många dagar i veckan med dom och sen helt plötsligt skiljs man åt och bor flera mil från varandra- MEN att man ändå håller kontakten med varandra - DET är fina grejjer det ! :)

Sen fick jag en fin dag med Andreas, vi bakade chokladbollar, spelade Wii och käkade (jag) äcklig falafelrulle som jag sedan mådde illa av. Those little things in life. Men nu har han lämnat mig för Gotland i ett par dagar, så jag åkte hem idag.

Fick ett sms av syrran vid 9 som frågade om jag skulle springa VP-milen idag. Tja, varför inte. Har knappt sprungit på hela sommaren, men va tusan, med skulle jag iaf :) Asnice, förutom att mina benhinnor inte ville mig väl- som vanligt. Oh well! Fick iaf samma tid som förra årets 10km lopp, so I'm pleased :)


Translation:
This week has been filled with lots of niceness :) I was down in the Southern part of Sweden to visit two of my dearest friends from The US, Elin & Vicky :) 

Then I had one nice day with Andreas, we made chocolate balls, played Kirby on the Wii, ate a bad falafel menu and felt sick from it haha. It's those little things in life <3 a="a" back="back" but="but" couple="couple" days="days" for="for" friend="friend" he="he" his="his" i="i" left="left" me="me" now="now" of="of" so="so" to="to" today.="today." vetlanda="vetlanda" visit="visit" went="went">

Got a text from my sister at 9am asking if I wanted to join her and run a 10K. Well, I haven't been running like AT ALL the past 3 months, but sure haha, I'll do it ! And I did, and I even got the same time as last year, so I'm pleased :)  Even though my shin splints were killing me ... ughh... oh well :) I'm glad!

No comments: