April 06, 2010

Egg Hunt, it is!

Ojojoj, nu klagar mamma på att jag bloggar förlite haha. Ja, men det har inte blitt ngn tid över för det sen Ninnie kom liksom.
Så ja, Jag hämtade upp Ninnie på flygplatsen i fredags. Sen gick vi typ mest och la oss på kvällen där haha. Ja va nog nästan mer trött än Ninnie haha. Ja behövde alla dom timmarna av sömn minsann!
Lördagen spenaderade vi med Nadine o Desi och 2handshoppade litegranna. Trevlans. Även denna kväll vart det sängen tidigt. Vi kollade även på Brothers (film alltså) Bra tyckte Victoria att den va :P
Igår, söndag, va det Påsk så vi hängde på min värdfamilj och kusinbarnen på lite Egg Hunt och letade egg utomhus här på tomten . Haha, lite skojj sådär. Vi samlade ihop några stycken minsann, men man va ju tvungen att vara snäll och ge barnen mer liksom ;P
Sen vart det vanligt häng på Peets resten av dagen typ (vad gör man annars en söndag haha).
Idag jobbade jag som vanligt, men på dagen gjorde vi lite ärenden, jag o Ninnie, Sen hände inte mkt mer intressant. Vi gav oss ut och sprang lite, men det vart inge långt, men men hehe.
Nu blir det snart sängen för Victoria. Dude, såhär mkt som jag har sovit sen Ninnie kom har jag nog inte sovit på ett år haha. Det är bra för mig tror ja :P

Translation:
So I picked up my friend, Ninnie, at the airport on Friday afternoon. And we practically went straight to bed that evening haha. I think I was as tired as she was haha. I needed all those hours of sleep, indeed !
Saturday: went 2hand shopping with Desi and Nadine. Nice Nice. Even that evening we went to bed eaaarlyyy. Victorias body says "Thank you Victoria". Haha. We watched Brothers (the movie). I'd say it was really good!.
Y-day, Sunday, Easter- we spent the morning with my hostfamily and their cousins going on a Egg Hunt around our backyard. Haha kinda cute. We sure got some eggs, but we were nice and gave most of them to the kids :P.
Then we just hung out at Peets the rest of the day (what else are we doing on a Sunday ;P).
And for today, I worked, and in the day we just did some errands and hung out at home pretty much. Oh, we did go for a run- a short one tho, but still :P
And nooow- off to bed, I guess. Dude, since Ninnie got here I've slept more than I have in like a year . Again- I think my body says "Thank you Victoria" haha. Or maybe I should thank Ninnie :P

5 comments:

glasruta said...

åh! jag är så dålig på att kommentera i bloggarna när jag är här nere och det ber jag så hemskt mycket om ursäkt för! jag hoppas verkligen ni har det bäst båda två! åhh så fina ni är! NJUUUT NU! puss

glasruta said...

åh! jag är så dålig på att kommentera i bloggarna när jag är här nere och det ber jag så hemskt mycket om ursäkt för! jag hoppas verkligen ni har det bäst båda två! åhh så fina ni är! NJUUUT NU! puss

Elin said...

Tänkte väl det att det var dags för dig att skriva snart, jag håller med moren din att det var ett tag sedan ( ; ... Ni verkar ju ha det tipp topp ( :

Iulia Romana said...

Happy Easter , dear ! I've just came back from my grandparent's village where I celebbrated this holiday.Seem like you had a great time too >:D<

Mo said...

you gave your eggs to the kids?? how generous are you ! i kept mine !! actually i had to fight for them.

i was confused to learn swedes don't eat chocolate for easter but candies...it's fun to see all the difference...and all those colorful feathers everywhere !!