October 21, 2007

Stress vecka nr.1

En vecka sen man kom hem från stresshanteringen då... Gud va skönt det var där egentligen. Nu i efterhand. Lugnt liksom... Det blev nästan som en chock att komma tillbaka till "verkligheten" igen efter det.
Väl på stresshanteringen var det medition, yoga, qigong och tystnadspromenader som gällde (plus teori då..) . Jätteskönt alltså. Det var en sån frihet som gällde där när jag tänker efter. Man var en egen individ kändes det som. Och att vara så nära Ninnie var jättekul. Vi är för sköna ibland asså... :)
Sen förljer ju alltid "problemet" med vart man än åker. Det är oundvikligt. Jobbigt var det, men vi överlevde det, även om man kände av en viss efterföljd och andras "vetande"....

Veckan som har gått har näst intill varit kaotisk i min hjärna. För det första bara att komma hem från något så lugnt och skönt till att ha miljoner saker att göra. Det var ju en stresshanteringskurs som lärde mig hur jag skulle hantera stress, och jag måste säga att det har hjälpt lite iaf. Att ta en paus med lite qigong typ, det är jätteskönt och man lär sig att fokusera mkt bättre efteråt. Sedan kan jag ju inte säga att jag är bra på det iaf. Hantera stress asså. Jag drabbades nog allt av en mindre depression ett tag alltså. Riktigt hemskt var det. Jag har inte sovit bra alls denna vecka.. legat och ältat allt mellan himmel och jord och fanns det inga negativa tankar kvar gjorde jag "mindre positiva" tankar negativa. Det fanns alltid en utväg alltså. Ruskigt jobbigt.

Snart är det över allt. En vecka ska jag väl klara av. En vecka av prov, inlämningar och allt som en skola nästan kan erbjuda.
Sen är det lov och då ska Ninnie och jag bara ha världens underbaraste tid tillsammans, så är det bara. Jag kan inte längta mer!

No comments: